top of page

ME MYSELF AND I (deel 2)

ME MYSELF AND I (deel 2)

Me Myself and I Is de titel van een blog die ik meer dan een jaar geleden schreef omdat ik doorhad hoe belangrijk het is om de beste vriend van jezelf te zijn.

Mijn Griekse vriend en Mentor Nick was diegene die me adviseerde en aanmoedigde om deze drie delen in jezelf met elkaar op één lijn te krijgen: Je mind, Je hart, je ziel (Me, Myself and I, kreeg betekenis)


Hij leerde me voelen en waarnemen en vooral in mijn lichaam te blijven wat heel belangrijk is om op deze manier intuïtief informatie binnen te laten komen en ernaar te handelen.

Nick was mijn voorbeeld. Hij leefde wat hij zei en neen, hij verkocht zijn ziel niet aan niets of niemand.

Ik zag zijn Liefde, zijn Kracht, zijn ZelfZeker Zijn en wilde worden zoals hij.

"Er is maar één iemand waar je heel je leven mee moet optrekken en dat ben JIJ Zelf, dus wees de beste vriend van jezelf", zei hij me vaak genoeg. Dat omvat dat je jezelf helemaal,ook je schaduwkanten kent en jezelf aanvaard zoals je bent. Dat je van jezelf houdt om wie en wat je bent: een spiritueel wezen in een menselijk lichaam en beiden moet je op aarde leren gebruiken op de juiste manier.

Het was zijn advies aan mij en ik deed er jaren over om erachter te komen hoe dat precies werkte, tot vorig jaar de blog Me, myself and I eruit rolde.

Ik schrijf en deel dingen, woorden, energie die komen vanuit het diepste van mijn wezen en daar stel ik me heel kwetsbaar mee op.

Ook nu vandaag doe ik dat weer en ga ik er nog dieper op in.



Het is fijn als mensen door mij geraakt worden en daardoor vaak met zichzelf aan de slag gaan.

Het is ook fijn als men mij laten weten dat ze geraakt worden en dat mijn Zijn, mijn teksten een bijdrage of meerwaarde in hun leven brengen.

Ik voel echter teleurstelling als ik merk dat mensen mij nadoen of teksten vervormen/ kopiëren zonder bronvermelding.

Het kost me tijd om telkens uit te leggen wat me zo raakt omdat men mij steeds zegt dat het over mijn ego gaat.

Vandaag deel ik mijn visie om mensen te laten nadenken over wat ze doen.

Mij nadoen of dingen van mij kopiëren voelt voor mij, als pure empaat, aan als misbruik maken van mijn levenservaring en mijn wijsheid. Bv. Me, Myself and I gebruiken voor zichzelf.


Ik besef dat diegene die dat doen, vaak niet weten waar ze het inhoudelijk over hebben.

En dat niet weten en het toch hergebruiken van mijn werk, is waar ik in geraakt word in mijn ziel.

Het gaat om afgescheiden zijn en hoe misleidend het kan zijn voor volgers.

Ik licht het even toe:

Wanneer iemand, iemand anders nadoet, is hun werk niet gecreëerd vanuit hun eigen bron, vanuit de liefde voor zichzelf of vanuit de Lichtfrequentie, het is gecreëerd vanuit een talent van iemand anders.

Dat talent van de andere niet kunnen ‘zien’ als een talent of een (meer)waarde, zorgt dat er geen (h)erkenning is of kan zijn.

Dat ze het idee of delen van teksten toch gebruiken laat enkel zien dat ze helemaal niet vanuit hun eigen lichtfrequentie werken, maar verder bouwen op de lichtfrequentie van de andere.

Iets heeft hen (onbewust) getriggerd en dat willen ze voor “zichzelf” verder gebruiken waardoor ze niet aan bronvermelding doen. Hierdoor sluiten ze zich echter af van de energie en de frequentie waarmee het werk is geschreven en opgebouwd.


Het gaat dan enkel om zichzelf beter voordoen dan ze zijn en dat ontstaat vanuit minderwaardigheid, vanuit een schaduw die nog geen licht mocht zien.

In de frequentie van Licht en verbinding is er een wereld van overvloed en dus is er genoeg voor iedereen, het is de wereld van ‘ons’ het draait niet alleen om ‘ik’.


Deze frequentie van éénheid is waar je de andere erkenning geeft voor alles wat er getoond wordt. Net daardoor blijft de verbinding en de frequentie van het Licht en de eenheid bestaan.


Dit is de frequentie van Ware Liefde, al het andere is echter Fake omdat het ontstaat vanuit een ego, een minderwaardigheid, dat nog aandacht zoekt op een verkeerde, gefake manier.

We willen hier op aarde toch mee creëren aan een wereld van Liefde en Respect voor onszelf en de anderen? Dan moeten we aangesloten blijven op de frequentie van Licht en Liefde en onszelf leren respecteren en zodoende ook de anderen.

Dan gaat het niet over jezelf goed voelen door te gaan scoren met andermans ideeën.

Hoe mooi zou het zijn als we dankbaarheid tonen net omdat we andermans ideeën zien en erkennen, die kunnen benoemen en er samen verder op bouwen.

Daarom moet je ze eerst leren ZIEN. Daarom moet je jezelf in de eerste plaats goed kennen en zien waar jij vanuit je schaduwkant nog iets probeert te bereiken dat niet bij jou hoort of van jou is. Maw: schoenmaker blijf bij je leest, blijf dicht bij jezelf en herken en erken jouw gaven en talenten, want ook die zijn supermooi.

Hoe kunnen we ons dan nog beter met elkaar verbinden en er zorg voor dragen dat iedereen zich goed voelt?

Daar is verbinding voor nodig en heel belangrijk: gelijkwaardigheid of evenwaardigheid een een sleutelwoord hier is : dankbaarheid. Dankbaar dat anderen in je leven zijn die je zijn voor gegaan , dankbaar omdat zij jou iets leren/ tonen. Sla je die stap van dankbaarheid over , dan handel je vaak vanuit een minderwaardig ego.

Gelijkwaardigheid gaat over gelijke waarden: Ik ben dankbaar voor jouw waarden, ik herken en erken jou en jouw waarden en zo ontdek ik mijn waarden.

Mijn waarden en talenten zijn niet beter of slechter dan de jouwe en omgekeerd.

Jouw waarden en talenten zijn even belangrijk als de mijne.


Dus ook gelijkwaardigheid en evenwaardigheid vanuit Jezelf naar jouw eigen "Ik" is zeer belangrijk. Jij kunt dan jouw eigen talenten (h)erkennen en gelijkwaardig zetten aan de talenten van een ander. Dit kunnen ook andere waarden/talenten zijn welke elkander heel goed kunnen AANvullen, maar het hoeft niet perse.

Maar als je mijn waarden/talenten 'nadoet' zonder dankbaarheid , (h)erken je mijn waarden niet en hierdoor zal je je eigen waarden/talenten nooit zelf leren zien of ontdekken.

Dit voelt dan ook voor mij aan als parasiteren, het stelen van wat men met mooie woorden spiritueel, intellectuele rijkdom noemt.

Indien we dankbaar zijn en dat tonen geven we (h)erkenning, "zien" we, werken we echter op zielsniveau en dan valt bovenstaand 'ego' gedrag weg.

Iemand zoals ik, een pure Empaat, voelt deze fijne nuances heel sterk aan en met deze blog wil ik hier mensen bewust van maken, omdat ik 'bewust maken' als mijn levenstaak heb aanvaard.

Ook onder lichtwerkers bestaat er veel fake gedrag. (zie mijn volgende blog).

Pretenderen dat je het licht bezit en iemand anders zijn werk nadoen, laat duidelijk zien dat je niet begrepen hebt wat de frequentie van het Licht is. Ook al trappen velen nog in de val door de mooie en lieve woorden die er daar worden gebruikt, het draagt niets bij om de omslag te helpen maken naar de nieuwe aarde.


Jij wilt namelijk zoals (of beter dan) een ander zijn. Daarmee geef jij naar jezelf aan dat jij jezelf niet goed genoeg vindt op dit moment en dus maak jij jezelf minderwaardig aan een ander.

-----

Laat ons aub elkaar helpen en het fake licht niet verder verspreiden maar elkaar helpen de ware kracht en de ware frequentie van Licht en ware Liefde te ontdekken binnenin onszelf en ons ermee te verbinden en de kracht van dit Licht te versterken en verspreiden.

Ik weet dat men niet kan uitsluiten dat mensen misbruik maken van spirituele, intellectuele rijkdom.

Het kan best zijn dat mensen niet doorhebben dat ze dat doen of hoe ze het doen.

(H)erkenning op Zielsniveau is echter iets vanzelfsprekends als je zelf op Zielsniveau werkt.

Zielen kennen nl geen competitie. Zielen verbinden zich en helpen elkaars licht te versterken door dankbaar te zijn dat je in elkaars leven bent, door elkaar te (h)erkennen en ondersteuning te geven met het werk wat we als ziel, als lichtwerker hier komen doen en die ondersteuning is niet betuttelend en komt niet vanuit de hoogte.

Dit is mijns inziens hoe verbinding werkt en hoe wij als lichtwerkers bijdragen aan elkanders gaven en talenten en hoe we van daaruit meer licht op aarde brengen en samen een Liefdevolle wereld neerzetten, samen de frequentie van Ware Liefdesenergie neerzetten en deze verspreiden op aarde.

Ons werk gaat niet over 'IK', ons werk gaat over 'ONS'.

Ik dank diegenen die mij telkens raken waardoor ik deze teksten kan blijven neerschrijven.

Ps. Je hoeft het niet met me eens te zijn maar voel alleen wat mijn woorden met je doen en of je ergens weerstand / verzet (=ego) tegen voelt en of dat dan een uitnodiging kan zijn om aan jezelf te werken of juist niet.

Jij hebt de keuze, ik maak je alleen bewust waar je kan voor kiezen.

Mijn teksten zijn misschien niet voor veel mensen bestemd omdat ze net te confronterend zijn maar vroeg of laat groeit het zaadje...


Ik plant graag zaadjes... wat ervan uitkomt... misschien zie ik het, misschien niet het doet er niet toe.


Weet: alles is oké zoals het is.

Wat is het belangrijke onderscheid tussen Me, Myself and I en hoe leer je de beste vriend van jezelf te zijn? Lees het in Me, Myself and I (blog van vorig jaar).


Delen van mijn artikels is toegestaan mits respect voor mijn werk en het vermelden van mijn website.

Dank om de informatie over Empaten te verspreiden en mijn werk te respecteren!

bottom of page