top of page

EMPAAT, EMPAAT KINDEREN, EERLIJKHEID EN WAARHEID.

Voor empaten is eerlijkheid belangrijk.

Maar hoe moeilijk is het om eerlijk te zijn en welke invloed heeft het op kinderen en personen die niet bewust zijn van wat er precies speelt?

Empaten hebben een heel fijn zenuwstelsel en daardoor een heel groot inlevingsvermogen. Zij detecteren wanneer de vibratie van de woorden niet matcht met de energie erachter.

Empaat kinderen zullen wanneer mensen liegen, gaan twijfelen aan wat ze zelf voelen en ervaren.

Hun zelfvertrouwen wordt hierdoor beschadigd.

Het zelfvertrouwen herstellen op volwassen leeftijd vraagt heel veel moed en oefening, vandaar het belang om hier bewust van te worden.


Wanneer empaat kinderen en /of volwassenen zich niet bewust zijn van wat er speelt ontstaat er een tweestrijd/twijfel tussen de leugen die ze willen geloven van de andere en wat ze zelf ervaren, wat voor verwarring zorgt.

Deze verwarring/ twijfel haalt hen uit balans

Niet eerlijk kunnen, durven zijn, of moeten liegen, ontstaat vanuit een angst dat we niet goed genoeg zijn en vaak zijn we ons van deze angst niet bewust.

Angst verhindert de aanwezigheid van liefde, niet enkel de liefde voor onszelf maar ook de liefde voor de anderen.


De afwezigheid van Liefde doet pijn.


En vanuit die afwezigheid van liefde of vanuit onze eigen angst, zullen we onze eigen ongemakken projecteren op anderen, wat voor empaten, die overgevoelig zijn voor extra pijn zorgt.

Eerlijk durven zijn is misschien het moeilijkste wat we als mens moeten leren.


Het houdt in dat we ons kwetsbaar moeten opstellen, terwijl we genoeg redenen kunnen bedenken waarom we dat niet willen doen.

Toch is het zich kwetsbaar durven opstellen de bron van onze kracht.


Eerlijk durven zijn is een deur naar je Ware Zelf!

Het is de weg die ons leidt naar de verbinding met Ware Liefde!


Wanneer anderen mij raken helpt bv onderstaande video om te weten wie ik ben en wat ik hier kom doen:

“I am a believer in me” en ik leer anderen om te geloven in zichzelf.


Wanneer ik me niet kan verbinden met mensen die eerlijk durven zijn met mij om samen te groeien, heb ik geleerd om me te verbinden met mijn eigen bron van Vreugde, Liefde, Vrede, Vrijheid…


Ben je uit balans gebracht bekijk deze video eens en kijk welke woorden jij tot jou kunt laten komen.


Het is een sleutel van de deur naar Ware Liefde:

Delen van mijn artikels is toegestaan met behoud van de oorspronkelijke opmaak en vermelding van deze website

Dank om de informatie over Empaten te verspreiden en mijn werk te respecteren!



bottom of page