top of page

I'LL MEET YOU THERE

Maandag 22 augustus 2022. De woorden stromen, een tweede blog dient zich aan. Want na mijn blog "Ik ben geen schaap, ik ben een wolf, ik ben anders begaafd ", zag ik de quote van Rumi. We zijn maandag 22 augustus. Het is nog ochtend en ik heb net een tekst geschreven over hoe ik niet op zoek moet gaan om relaties in mijn leven aan te trekken, maar hoe dat als vanzelf gebeurt en dan onderstaande quote van Rumi zie. Ik herinner mij gisterenavond. Ik werd emotioneel geraakt en midden in de pijn was de enige ‘oude’ oplossing die ik vanuit pijn kon zien: ‘vluchten’. Sluit je af, ga weg van mensen die je onrecht aandoen. Want hoe we onszelf ook al hebben ontwikkeld, er blijven uitdagingen komen, situaties of mensen kunnen ons blijven raken. De vraag blijft: hoe ga je ermee om? Blijf je een oud patroon herhalen wat je als kind jezelf hebt aangeleerd of bewandel je nieuwe wegen? De quote herinnerde me aan een blog die ik ooit schreef met als titel: De Waarheid. De aanleiding van die blog kwam er nadat iemand me vroeg of De Waarheid wel bestaat. Is het niet ieder zijn waarheid, vroeg ze me. Ik kon terugvallen op een ervaring tijdens één van mijn filosofische gesprekken met mijn tweelingvlam (uitleg onderaan) Nick om het volgende hierover te zeggen.

Ik liep gekwetst van hem weg. Hij had me met iets geraakt. Onbewust weet ik nu, reageerde ik toen door wat men benoemt als ‘vluchten’. Ik vluchtte weg van de pijn die ik voelde en waarvan ik 'dacht' dat hij de 'schuldige' was voor die pijn.

Wat er werkelijk aan de hand was, kon ik pas zien nadat hij me op een zachte en vriendelijke manier had uitgenodigd om even terug te komen en kort te luisteren. Nog voor ik de kamerdeur door ging, vroeg Nick me met zijn zachte, lieve stem en ongedwongen om heel even maar terug op bed te komen en even te luisteren. Hij vroeg me eerst om hem te vertellen wat me zo geraakt had en of ik bereid was om deze keer met een open mind, een open hart en zonder oordeel (= de negatieve stem in mij) te luisteren. En ik hoorde en voelde hoe hij hetzelfde zei en het me dit keer niet meer raakte, ik kon het zelfs eens zijn met hem. Zijn liefdevolle manier van met mij om te gaan, niet achter mij aan te lopen, mij gewoon van op het bed waar hij zat, mij uit te nodigen om terug te komen, niet weg te lopen, me te laten vertellen wat me geraakt had, wat ik precies voelde. En zijn 'aanpak' was voldoende om de pijn weg te nemen, ik kon me terug met hem en met het veld van Liefde verbinden. Het veld voorbij alle emoties, los van alle oordeel is een veld van alleen maar Liefde, men noemt het ook het quantumveld. Dit, zijn aanpak/techniek of gewoon gezegd, zijn AANWEZIGHEID/de aanwezigheid van LIEFDE, de aanwezigheid die hij bracht vanuit het quantumveld, had ik nodig zodat ik terug kon voelen dat alles ok was. 'Holding Space' noemde Katerina mijn griekse vriendin het. Het gaf me de kans om verantwoordelijkheid op te nemen voor iets wat ik in mijn lichaam voelde en dat wat ik voelde van mij was. Niemand anders had hier invloed op, alleen ik. Ik kon nu leren om bewust om te gaan met iets wat mij pijn deed, de moed te hebben het uit te spreken en de wonde te laten genezen.


In onze kinderjaren hebben we onbewust een verdedigingsmechanisme (vechten, vluchten bevriezen, vloggen) ontwikkeld om te kunnen overleven. Het verdedigingsmechanisme gaat later altijd automatisme (daardoor onbewust) als vanzelf, 'aan' wanneer we pijn voelen die we niet (meer) willen voelen.

Het is belangrijk om bewust te worden welk mechanisme we gebruiken en wanneer zodat we bij zelfliefde, bij Liefde, zodat we in het quantumveld kunnen komen. We overleven omdat niemand heeft geleerd hoe we met onze emoties kunnen leren omgaan. Pas wanneer men bewust wordt van wat er werkelijk speelt, kan men de energie leren kanaliseren en kunnen we er controle over hebben, zodat we kunnen leven. Het is dus een programma waar je je niet bewust van bent, en dat automatisch ‘aanslaat’ bij alles wat jij als stress of gevaar ervaart. Het gaat om energie/emoties die je kan waarnemen in je lichaam. Je hebt niet geleerd wat er precies aan de hand is, laat staan dat je weet hoe je ermee moet omgaan. We hebben daarom gemakshalve geleerd om de andere de schuld te geven. Ik noem het 'het stoutestoelensyndroom' (meer uitleg zie blog hierover, klik op de link). Door Nick zijn liefdevolle aanwezigheid - lees zijn woorden die werden gedragen door de energie van onvoorwaardelijke liefde, waar mijn energie mee resoneerde - leerde ik wat wanneer iemand liefdevol en aanwezig iemand is, hij (zij) ruimte gaf om te voelen dat het veilig was bij hem, dat er niets van mij werd verwacht. Het moment zelf voelde ik Liefde. Ik kon het pas achteraf in woorden 'vertalen’ omdat ik het eerst kon VOELEN.

Wanneer je je bewust wordt van wat er werkelijk speelt, wordt het leven mooier. Je kan het leven beginnen zien als één groot spel van ontdekken. Bv in welke spiegel je kijkt? (wat spiegelt de andere mij over mezelf) Wat zie je? Wat zegt het over jou? En vooral ben ik verbonden met mijn essentie en kan ik uitspreken wat ik nodig heb? Want het enige wat we echt nodig hebben als iets niet goed voelt, is ADEMEN, ruimte geven, stil worden… en elke gedachte , elk oordeel loslaten. Dat brengt je in het veld van oneindige Liefde waar we allemaal onderdeel van uitmaken. Ik deed wat Nick met mij deed al heel vaak en heel bewust bij en met andere mensen, zijn techniek 🙂 wat hij deed met mij, doe ik met anderen en wie het snapt, geeft het ook zo verder door. (Zei me ooit een 16 jarig meisje in Griekenland, wat jij me geleerd heb , ga ik toepassen leren aan mijn vriendinnetjes :-))


Onze bijdrage aan de wereld wordt nog niet zo vaak opgepikt, maar degenen die het oppikken zien er hun grote voordeel in. Het wordt niet gezien of erkend omdat we geleerd hebben om op een andere manier (vanuit ons hoofd )te kijken naar de realiteit, naar de werkelijkheid.


De werkelijkheid kan je pas leren zien wanneer je bereid bent om je eigen pijn, je eigen trauma dat je als kind, als mens hebt opgelopen aan te pakken en te helen.


De mystiek van het leven waarin het Goddelijke en de Mens elkaar ontmoeten.



(Toegevoegd op 21 10 2023)


Om het met de woorden van Lindsey te zeggen:


Wat zijn tweelingvlammen


In tegenstelling tot de vele berichten op internet zijn tweelingvlammen twee individuele zielen. Ze zijn dus volledig zonder de ander. Perfect in staat om zonder elkaar te functioneren. Wat niet betekent dat ze elkaar niet “nodig” hebben. Het belangrijkste dat ik mag recht zetten is dat ze NIET elkaars andere helft zijn vanuit een idee van gemis en tekort. Tweelingvlammen zijn geen twee delen van één ziel.

Doordat ze op hetzelfde ogenblik zijn geboren als ziel uit de bron, delen ze dezelfde energie. Ze zijn even oud en de connectie, de zielsherkenning die ze delen, is het “oudste” van alle zielsconnecties.


Tweelingvlam & onvoorwaardelijke Liefde

De speciale, onbreekbare connectie tussen tweelingvlammen zorgt ervoor dat tweelingvlammen net als magneten aangetrokken worden totdat ze samen zijn. Net zoals een batterij is er een negatieve en een positieve polariteit nodig om te kunnen werken vanuit hun volste potentieel.

Wanneer tweelingvlammen samenkomen in onvoorwaardelijke Liefde, elk vanuit het eigen heel-zijn (individualiteit), tilt hun Liefde hen omhoog tot union, eenheid (oneness => one-ness). En net daar gaat het om…

Deze connecties benaderen het dichtste het gevoel zoals we het ooit gekend hebben toen we allen nog een onderdeel waren van de Bron: eenheid & onvoorwaardelijke Liefde.

Doordat tweelingvlammen in staat zijn, deze hoge energie (onvoorwaardelijke Liefde) van de bron te ankeren in hun fysieke lichaam, vormen zij een voorbeeld voor de nieuwe gouden samenleving die we allen aan het creëren zijn, nl. een leven in eenheid vanuit individualiteit. Wat betekent dat we ons één voelen met alles wat rond ons leeft en nog steeds bewust zijn van ons unieke zijn, onze individualiteit, authenticiteit.

Missie van tweelingvlammen

Daar begint ook de missie van de tweelingvlammen op aarde in deze tijd van bewustzijnsverruiming. Door wie en wat ze zijn, zorgen ze ervoor dat Heilige huisjes omvergeduwd worden. Ze laten illusies verdwijnen, ze tillen de sluier van vergetelheid op. Ze stellen het gangbare gezag in vrag.

Hoe? Door ideeën over hoe relaties zouden moeten zijn, wat Liefde werkelijk is voor het Licht te houden. Door jou te tonen dat de waarheid niet hetgeen is wat jou aangeleerd werd zoals alles wat vanuit de matrix ons werd opgelegd, ons werd verteld of zelfs gebrainwasht door media, politici,… . Alles wat we tot nu gekend hebben en beschouwd hebben als onze waarheid, wordt door deze zuivere verbindingen getoetst aan de werkelijkheid van ware Liefde. Enkel zo kan iedere ziel de waarheid zien.

Lichtcodes en programmeringen

Tweelingvlammen zijn het voorbeeld, de expressie van de eeuwige, liefdevolle eenheid die de Bron is. Ze brengen en verankeren nieuwe niveaus van Liefde op emotioneel, fysiek, mentaal & spiritueel vlak. Ware Liefde is onbegrensd. Het is de hoogst mogelijke energie op aarde in deze dimensie. Door de lichtcodes in het energieveld, aura van de tweelingvlammen kunnen zij deze hoge energie belichamen. Tweelingvlammen zijn maw geprogrammeerd om deze energie van de Bron, onvoorwaardelijke Liefde te dragen en door te geven aan de rest van de wereld. Ze zijn een kanaal voor een specifieke lichtstraal, nl. die van onvoorwaardelijke Liefde.

Echter kan dit enkel wanneer tweelingvlammen elk voor zichzelf alle oude programmeringen en besmettingen door te leven in een 3D wereld te transformeren. Deze transformaties kunnen voelen als karma, maar dit is geen karma. Dit is een energetische “vervuiling”. Ben jij een tweelingvlam? Dan is het jouw taak om aan jezelf te werken en jezelf vrij te maken van al deze belemmeringen met als doel al je lagen af te pellen, af te leggen totdat je terug bij je essentie komt. Zodat je weer je energetische vibratie belichaamt net zoals je tweelingvlam. Want jouw energie resoneert met gelijke energie. Voor union is het belangrijk om op dezelfde frequentie te vibreren. Dus ga naar binnen, werk aan jezelf én laat je verdedigingsmechanismen los. Het pad van een tweelingvlam hoeft niet moeilijk te gaan. Het is de bagage, die je nog steeds met je meedraagt, wat jullie connectie beïnvloed op een negatieve manier. Delen van mijn artikels is toegestaan mits respect voor mijn werk en het vermelden van mijn website.

Dank om de informatie over Empaten te verspreiden en mijn werk te respecteren!

bottom of page