top of page

WAT HEEFT LIEFDE MET LEIDERSCHAP TE MAKEN?

Ik laat je even meekijken in mijn wereld of wat Liefde voor mij betekent de bijgaande video/dans legt al veel uit over Liefde.

Liefde kan je volgens mij alleen maar voelen. Wanneer de gevoelens samen resoneren, verloopt alles perfect en in harmonie. De energie is ‘vloeiend’, ‘spiegelend’ en op elkaar ‘afgestemd’ zoals in onderstaande dans/video.


De dans in het echte leven is voor mij ook wat er gebeurt als je perfect resoneert met iemand die jouw taal spreekt zonder dat je woorden moet gebruiken, omdat woorden nooit het gevoel kunnen uitdrukken van wat je ervaart.


Wat je nodig hebt in een relatie kan voor vele mensen verschillend zijn. Vandaar het belang dat je zelf weet wat je wilt of waar je naar zoekt.


Wat ik nodig heb in een relatie, is het gevoel ‘veiligheid’ en ook dat gevoel kan ik moeilijk omschrijven omdat het alleen gevoeld kan worden.


Wat ik weet waar het om gaat is om iemand die zelfzeker is, niet gespeeld zelfzeker maar echt.






En als ik dat gevoel oppikt, dan zit ik goed dan weet ik dat ik me kan laten leiden zoals op de muziek en in deze dans.

Iemand die de taal van ZelfLiefde spreekt - wat voor mij betekent Zelfzeker zijn- brengt die gevoelens/ energie over en enkel daar kan ik me veilig bij voelen en me door laten leiden. Er is een wederzijds respect.


En/of het bestaat? Ja hoor zeker weten…


Wat uw nood/dans is of een ander zijn of haar dans doet er niet toe zolang jij maar diegene vindt die samen met jou dezelfde dans danst op jouw muziek die goed in jouw oren klinkt. Je beweegt op de vibes/ de energie van muziek.


Toch, zolang ik niet ervaar/voel wat ik nodig heb, blijf ik trouw aan mezelf en mijn herinneringen aan waar Liefde voor mij voor staat en is het een solodans.


Liefde is een plicht (zei me onlangs iemand) en ja hoor Liefde is een plicht, eerst en vooral aan jezelf en ook aan anderen.


De Kunst van Liefde is Voelen.



Pssst. Terwijl ik dit aan het schrijven was, stuurde mijn dochter dat mijn kleinzoontje (3j) vraagt of hij voor mij een filmpje mag maken (de eerste keer dat hij dat vraagt/doet voor mij) en zijn Liefde uitspreekt ...op Valentijn! Het Universum is me gunstig gezind :-).


Ja hoor, mijn kleinzoontje mag de leiding nemen als we samen spelen. Waarom? Ik voel hoe zelfverzekerd hij is, hij weet wat hij wilt en dan is 'volgen' heel gemakkelijk voor mij.

(Leiderschap, hmmm zou het er al van kindsaf inzitten?


Laat ons vooral diegenen volgen die zeker zijn van zichzelf en niet diegenen die doen alsof.


Zelfzeker of de energie die we voelen wanneer iemand echt is of fake (gespeelde zelfzekerheid) en dat verschil kunnen we leren VOELEN.


Mijn dans ziet er zo uit:


Hoe ziet jouw dans eruit?



Delen van mijn artikels is toegestaan mits respect voor mijn werk en het vermelden van mijn website.

Dank om de informatie over Empaten te verspreiden en mijn werk te respecteren!

bottom of page