top of page

VERBINDING: WAT BOVEN IS, IS BENEDEN

Voor zij die hier zijn voor het Licht, voor Liefde, Vrede, Verdraagzaamheid en Vrijheid. Een oud, krachtig, Hawaais, verbindend ritueel, een lied (Kind van de nacht) en een dans met bijbehorende mantra.

Ik kan me niet ontdoen van het beeld dat ik deze dans (zie video) gedanst zie worden door heel veel mensen op een heel groot plein waar waterkanonnen niet tegen opgewassen zijn...

Laat ons voor Vrede en Verdraagzaamheid kiezen vanuit Liefde voor de natuur en voor elkaar!


MANTRA Mijn voeten verbinden zich met de aarde. Ik bewoon mijn persoonlijke ruimte. Ik ben een aparte entiteit in relatie met het leven om me heen. Mijn individualiteit komt naar voren in de context van de grotere omgeving. Ik weet waar mijn plaats in de wereld is. Ik kan het leven aan, met wat er ook gebeurt. Ik ben geen oplichter, mijn wortels zijn diep. Ik ben responsief, niet star. Ik kan op elk moment in elke richting bewegen. Ik voel wanneer er iets niet goed voor me is. Ik kan met duidelijkheid en overtuiging nee of ja zeggen. Ik voel al mijn ervaringen en wat ik heb geleerd in mijn lichaam. Ik heb geen toestemming nodig om ruimte in te nemen. Ik kan volledig ademen; Ik hoef niet in te krimpen en me te verontschuldigen. Ik kan me hartelijk uitbreiden en de wereld met vreugde ontmoeten.





Engelse vertaling van het lied Kamali'i O Ka Po (Child of the night) Song by: Antion Vikram Singh Listen, child of the night, here I am child of the light. The sky above is Wakea, Earth below is Papa. The heavens above, the Earth below. All in its rightful place, Ke Kuliana keia.

The kahuna received their enlightenment, Their mana from our ancient gods. They were the chosen ones. They spoke the words of the ancient gods, they taught our laws and maintained our traditions, all in its rightful place.

Ho'ohōkūkalani, the royal mother Gave birth to Hāloa, the kalo, then to Hāloa, the man. The elder gave life to the junior lineage All in its rightful place. Listen, child of the night, here I am child of the light You have there with you the middle section of the fish. But where is the head? And where is the tail? Where did you come from? Where will you go? Listen! Is all in its rightful place? Listen! Listen! Child of the Night

Verbinding: wat boven is, is beneden, verbindt beiden, boven en beneden, binnenin jezelf en verbind je van daaruit met alles rondom jou.




Delen van mijn artikels is toegestaan mits respect voor mijn werk en het vermelden van mijn website.

Dank om de informatie over Empaten te verspreiden en mijn werk te respecteren!



bottom of page