top of page

IK BEN GEEN COMPLOT DENKER, IK BEN EEN COMPLEET DENKER.


Er zijn Universele wetten en die wetten staan boven elke wet die door de mens zijn gemaakt.

Leef en hou je aan de Universele wetten dan zal je een gelukkig leven leiden.

De wetten die door de mens zijn gemaakt en worden opgelegd zijn vaak wetten die gaan om mensen in een machtsgreep te houden.

Je hoeft het met mij niet eens te zijn. Dat is jouw vrije keuze.



Afgelopen weekend had ik een ontzettend fijn weekend met een bevriend koppel.

Mijn vriendin gelooft net als ik in reïncarnatie, haar man niet. De universele wetten zijn ook niet aan hem besteed, ook daar gelooft hij niet in en dat is helemaal ok.

Deze grote verschillen geven echter aanleiding tot het loodrecht tegenover elkaar staan van onze visie op oa covid 19.

Toch is er een wederzijds respect voor elkaars mening en visie. We kunnen elkaar in de eigen waarde laten en neen we hoeven het niet eens te zijn.

Het gaat immers niet om gelijk, het gaat om eerlijkheid.

Eerlijk te mogen en durven zeggen wat je voelt bij de andere zijn uitspraak en op die manier een gesprek waardevol maken voor iedereen.


“Als iets in lijn is met de universele wetmatigheden, functioneert het optimaal, komt het overeen met wie we in essentie zijn, is het in balans en harmonie met het grotere geheel en draagt het bij aan het welzijn van alles en iedereen.” Marja de Vries


Het is deze Liefde voor elkaar die ons verbindt.

Wat dan precies de universele wetten zijn daarvoor hebben we onze intuïtie, ons 'geweten' (ge weet het) “gekregen”. We weten en voelen wanneer iets klopt, goed is voor ons en wanneer niet.

Meer weten over de universele wetten?

Een goed boek dat ik jaren geleden heb gelezen en waar ik gisteren moest aan denken: De gehele olifant in beeld van Marja de Vries.


Het boek brengt een beroemd Soefi-verhaal: zes blinde reizigers die voor hun stam elk op zich een olifant beschrijven. Echter de ene heeft enkel de slurf betast, de andere een poot, nog een andere een oor of de staart. De beschrijving van het deel van de olifant was voor elke ‘blinde’ ‘De olifant’ maw elke blinde man schept vervolgens zijn eigen versie van de realiteit, gebaseerd op zijn eigen beperkte ervaring en perspectief. Samen vormen ze een groter perspectief, een groter geheel.


Ik ben geen complot denker: ik ben een compleet denker!



Delen van mijn artikels is toegestaan mits respect voor mijn werk en het vermelden van mijn website.


Dank om de informatie over Empaten te verspreiden en mijn werk te respecteren!



bottom of page