top of page

DE HOOGSTE VORM VAN KENNIS IS EMPATHIE

Voor wie kijkt en/of gekeken heeft naar MIJN DNA weet nu met ZEKERHEID ook dat met DNA kan worden aangetoond wie aanleg voor empathie heeft...


Een empaat heeft empathie in de hoogste vorm.

Het is een TALENT waarvan niemand ons geleerd heeft hoe je dat talent kan gebruiken omdat het tot voor kort maar bij een kleine 3% van de bevolking voorkwam en daardoor niemand het je kon leren.


Mijn website, mijn blogs zijn gemaakt/geschreven voor mensen die zich herkennen ALS EMPAAT (anders begaafd, hoog begaafd, HSP, ...) om hen te helpen wegwijs te raken in hoe je je zenuwstelsel sterker kan maken door je authentieke zelf te zijn.


Op mijn website vind je hiervoor een test met vragen : https://christverbeke.wixsite.com/wwwsoulatworkbe/post/test-ben-jij-een-empath



Empathie is dus niet hetzelfde als wat ik te vaak merk bij mensen die 'compassie kunnen tonen' omdat het laatste eerder gaat om medeLIJDEN. Ook al voelt het zo niet als medelijden voor degene die compassie toont.

Echte compassie ervaren en tonen is anders, daarvoor moet je diep verbonden zijn met je eigen hart en je ziel en moet je je ego kunnen opzij zetten om er volledig te kunnen zijn voor jezelf en de andere.


Echte compassie getuigt van een diep mee- invoelen met het lijden van de andere en de andere de tijd en de ruimte geven om de pijn te voelen, zodat die pijn er mag zijn en zodat de pijn bij de andere op zijn of haar eigen tempo, zachtjes kan worden geheeld. Wil jij vanuit compassie er voor een ander zijn, dan is de andere belangrijk op dat moment, niet JIJ.

Het gaat dus niet om jouw ego dat vanuit medelijden eigenlijk wil 'zorgen voor de ander'. Hierdoor houdt men iemand in een slachtofferrol.

Iemand in een slachtofferrol 'houden' wordt gedaan, uit 'egoïsme'. Het "ego" voelt zich beter als ze voor de andere kunnen 'zorgen'.




Terwijl het de bedoeling is dat je leert voor je eigen ziel te zorgen. Dat is al iets moeilijker om iemand aan te leren omdat je dat eerst zelf onder de knie moet hebben voor je het iemand anders kan leren. Maar het is wel waarom je hier bent, om je eigen ziel te volgen en niet die van een ander.

De wereld op z'n kop. Niemand heeft ons geleerd hoe we onze ziel kunnen volgen.


Wel werd ons het omgekeerde geleerd nietwaar. Hoe je mee moet LIJDEN , compassie moet hebben met anderen, dit is de weg (dan ben je liefdevol 🙂) die je weg leidt van KENNIS.


Weg van eigenkennis. En laat nu alle wijsheid beginnen bij... inderdaad eigen kennis: know thyself vooraleer je 'denkt' dat je een ander moet helpen en dat je dan liefdevol bent.

Er is werk genoeg aan jezelf 🙂.

En ik heb het schijt aan mensen die denken dat ze mij moeten helpen terwijl ze zelf niet doorhebben dat ze vanuit hun ego aan het handelen zijn en dus niet vanuit hun ziel.

Er echt zijn voor iemand, iemand helpen groeien... zijn ziel helpen naar buiten toe te stralen daarvoor moet je EMPAAT zijn, d.w.z. je moet eerst bewust worden van wat je voelt en ervaart wat van jou is vs. wat niet van jou is. D.w.z. je eigen ego opzij kunnen zetten en meevoelen wat de andere voelt, zonder oordeel of VEROORDELEN... Ik voel jouw pijn en die mag er zijn... zo help je mensen om hun pijn te helen en meer contact te krijgen met hun ziel.


Je kan dat alleen maar doen als je je eigen pijn DURFT VOELEN / DURFT TOELATEN.


Dit is geen gemakkelijke taak en het gebeurt vaak 'onzichtbaar' voor de meerderheid. Met dank natuurlijk aan al de mensen waar het wél zichtbaar voor is omdat ze energie 'voelen' en 'begrijpen' (sommigen misschien nog onbewust)...


We ZIJN ENERGIE. We ZIJN LIEFDE in ALLE FACETTEN.

LIEFDE IS: IK MAG ER ZIJN IN AL MIJN KLEUREN EN FACETTEN, IK BEN HET WAARD OM MIJN AUTHENTIEKE ZELF TE TONEN WANT DAAROM BEN IK HIER.


Wie kan er met JOUW LICHT / JOUW KRACHT OM? OF WELK EGO HEEFT ER WEERSTAND/VERZET TEGEN?


Vaak is het een jaloers ego'tje dat wil hebben wat jij hebt, maar zo kom je er niet. Jaloezie is een uitnodiging om dankbaar te zijn. Ik wil hebben wat jij hebt, hoe doe jij dat?


Deze website is gemaakt voor jou omdat jij Uniek bent.

Empathie en kennis gaan samen. Je weet dingen en soms kan je er niet direct een vinger opleggen. Leer helder te zien wat je weet door authentiek te zijn. Laat je niet verleiden om mee te gaan in het geruis van anderen hun 'interpretatie' over jou. Blijf afgestemd op je eigen frequentie zodat je kan horen wat je ziel je ingeeft.

Ook al moet je soms hard zijn!

Durf te zijn!

Wie er niet mee omkan heeft een probleem, niet JIJ!

ZO BRENGEN WIJ , EMPATEN, LIEFDE OP AARDE en neen niet iedereen zal je daar dankbaar voor zijn of (h)erkenning voor geven

Dankbaarheid is nl. van een heel hoge frequentie


Velen denken dat ze de frequentie van Liefde zijn, waardoor ze van alles voelen... Ze ZIJN de frequentie niet. Het is een hemels- breed verschil en empaten voelen dat.


Met denken dat je liefde bent, kan je jezelf bedriegen. Je kan jezelf daardoor in de hemel voelen maar eigenlijk hou je jezelf in 'een andere' Illusie en dus weg van de werkelijkheid.



psst : sexcusez moi voor mijn schrijffouten , mij gaat het om inhoud.


Op school leren ze je zonder fouten schrijven ... ik merk dat mijn ziel niet zo volgzaam is in die vorm van leren... ik ben hier dan ook met een ander doel: onvoorwaardelijke liefde voelen en die omzetten in daden of De hemel, waar onvoorwaardelijke Liefde is, op aarde brengen: de rode draad in mijn leven.


Ben jij een pure empaat ? Misschien nog niet bewust? Doe de test :https://christverbeke.wixsite.com/wwwsoulatworkbe/post/de-bewuste-empaat


Delen van mijn artikels is toegestaan mits respect voor mijn werk en het vermelden van mijn website.


Dank om de informatie over Empaten te verspreiden en mijn werk te respecteren!


bottom of page