top of page

ALS WE DIT NU EENS VOOR ELKAAR ZOUDEN DOEN?

Wanneer we zeggen dat we van iemand houden... het beste voor de andere willen. Want dat is toch wat we allemaal zeggen, niet?


Vandaag zei, schreef ik al aan 2 mensen deze onderstaande woorden.

Waar gaat deze crisis om? Om ons LEREN TE VERBINDEN! Niet met gelijkgestemden, dat is de eerste stap en iets makkelijker! Ons verbinden met mensen die die niet op dezelfde golflengte zitten en of gelijkgestemd zijn,maar hoe doen we dat?




En de volgende woorden kwamen:

Ik voel met mijn hart dat wat jij zegt klopt voor jou. Ook al kan ik er niet bij bij wat jij zegt en wat voor jou klopt en omdat ik van je hou wil ik je wat er voor mij klopt niet tegenin laten gaan. Want wie heeft er gelijk?


Het gaat niet om gelijk hebben of gelijk halen, het gaat om erkenning in wat voor iemand belangrijk is.

Het gaat om erkenning in waarbij iemand zich veilig voelt en hoe belangrijk dat dit is. Het gaat om iemand fouten te laten maken om zo bij de waarheid te kunnen komen. Het gaat niet om de hete kool voor iemand anders uit het vuur te halen want dan pak je iemand zijn levenslessen en groei weg/af.


Wanneer we naar elkaar luisteren met ons hart, dwz dat we niet iets opdringen omdat we er anders over denken, maar luisteren met ons hart en zeggen: als dit zo belangrijk is voor jou, als jij je daarmee , daarbij veilig voelt, dan moet je die weg bewandelen die voor jou nu veilig voelt. Ik neem nog even een andere weg omdat die andere weg voor mij veilig voelt en wie weet is het wel een pararelleweg en wie weet ontmoeten we elkaar straks terug aan het einde van de weg opnieuw.

Denk dat dit Leven is in Liefde, Vrijheid en Vertrouwen!

Als we dit nu allemaal eens voor elkander doen?


Elkaar leren begrijpen in en met al onze verschillen... Dat lijkt mij WARE LIEFDE!


Dat lijkt mij wat we allemaal willen, waar we allemaal naar verlangen en wat we allemaal nodig hebben: Erkenning ik ben goed zoals ik ben!


Laat ons elkaar daarin steunen i.p.v. elkaar te 'bevechten' met allerhande argumenten die niets maar dan ook niets ter zake doen.


Delen van mijn artikels is toegestaan mits respect voor mijn werk en het vermelden van mijn website.


Dank om de informatie over empaten te verspreiden en mijn werk te respecteren!

bottom of page