top of page

THE ANGEL AND THE BITCH

"Where is the bitch? I wanna see the bitch in you," zei Nick me vaak.

Want voor ik Nick kende was ik vooral veel te braaf en veel te goed voor mensen rondom mij.

Ik ging ruzie uit de weg omdat ik mensen geen pijn wou doen en omdat ik afhankelijk was van hun liefde.


Telkens begrijpend waarom anderen deden wat ze deden voelde ik me vaak gekwetst als zij mij niet begrepen of als ze de schuld van hun frustraties op mij projecteerden en in mijn schoenen schoven.

Maar de bitch, het duiveltje, leerde om op te staan.

Ik was er klaar mee om nog langer een slachtoffer te zijn.


The bitch 'gebruik' ik nu heel bewust wanneer mensen mij en mijn grenzen niet respecteren.

Wie niet horen wil moet voelen, is een statement tonen dat komt uit het diepste van mijn ziel.

Het betekent dat je de gevolgen van onbewust gedrag, verstopt achter een vriendelijk masker zal voelen/ ondervinden.


Stand your ground had ik broodnodig om mijn Liefde en Licht te verspreiden.

The angel and the Bitch samen zorgen voor mijn authenticiteit.


Ben jij authentiek ?




Als Liefde je Hart is en Schaduw je Ego en jij deze twee laat samenwerken kom je bij je authenticiteit.


Weet jij vanuit welke bron jij leeft? Je hart, je ego, je authenticiteit (= je ziel, je ware zelf) ?

Elke mens heeft een ander doel en zal ook vanuit een andere bron leven.


Hoe anticipeer jij op woorden die komen vanuit mijn authenticiteit? En wat zegt dat over jou? Resoneer je met wat ik schrijf of word je getriggerd of is het niet jouw ding.

Het kan allemaal.


Deze blog gaat over authenticiteit en hoe we die samen kunnen ontdekken.

Ben je Authentiek en trouw aan jezelf?


Geschreven, gesproken woorden krijgen een energetische lading mee vanuit de bron die ze uitspreekt of schrijft. Wat doen mijn woorden met jou?


Wie zich bewust is van zijn eigenheid, zijn authenticiteit en zijn kracht en zich daarmee kan verbinden, krijgt energie. Je leeft je doel.


Authentiek zijn betekent dat je de tegenpool of je schaduwkanten mede hebt omarmt.

Je merkt dat je je schaduwkanten hebt omarmt, wanneer je voelt dat je trouw blijft aan jezelf en niet meer afhankelijk van de goedkeuring van anderen.

Wie de moed heeft zichzelf te tonen zoals hij is, is geloofwaardig en zal niet door de mand vallen.


Spiritueel zijn heeft niets met religie, of mooie, zachte ,lieve woorden te gebruiken, te maken maar alles met verbinding.

In de eerste plaats met de verbinding met je eigen hart en ziel , maar ook met je schaduw.

Het bewust worden en zijn van je eigen schaduw.

Van daaruit kan jouw spirit tot leven komen (de feniks die herrijst), leven met het doel waarvoor je spirit/ziel hier op aarde is gekomen.

Als het jouw taak is om als lichtwerker hier op aarde mee te helpen licht te verspreiden dan moet je eerst en vooral je schaduwkanten, voor mij betekende dat ook de bitch, leren omarmen.

Het hielp mij om mijn talenten in te zetten en respect te krijgen voor mezelf en mijn eigen waarden.

Liefde is een mooi woord en mooie woorden mogen op een goede manier gebruikt worden.

Authenticiteit is voor mij The Angel en The Bitch bewust leren gebruiken en inzetten waar nodig.

Beiden zijn onderdeel van het mens zijn of de dualiteit in ons.


Ware Liefde heeft niets te maken met iemand die zijn ego projecteert op de ander, daar vaak ook niet bewust van is. Ware liefde heeft te maken met bewust zijn van je ware intenties, zijn die intenties gestuurd door je hart of door je ego.


Heel vaak is er de reflectie van hun ego die ze in de spiegel zien waardoor ze gaan 'denken' dat ze met 'ware' intenties werken.


Door ego te projecteren, doe je jezelf en de andere pijn, zo kom je nooit bij ware Liefde.

En als het nodig is zal ik jou confronteren met leugen - die je jezelf nog voorhoud - onder je woorden.



Voetnoot

Ik ben heel gevoelig en pik snel kleine, subtiele signalen op hoe congruent iemands woorden zijn met de bron die hij/ zij hanteert. 

Door hierover te schrijven, help ik mensen om hetzelfde te herkennen en zich niet meer te laten doen.  

Deze gave is een giftig geschenk wanneer je niet weet hoe je ze moet gebruiken. 

Gezien niet iedereen in deze mate deze gevoeligheid heeft, zal men je vaak niet "kunnen" begrijpen. 

Het geschenk of je gave goed gebruiken, maakt je echter krachtiger. 

Het is jouw verantwoordelijkheid om voor jouw gave zorg te leren dragen. 

Ik beschouw het als spiritueel misbruik wanneer mensen mij willen betuttelen, veranderen of ompraten. Ik help mensen verder wanneer zij dezelfde ervaringen hebben die ik beschrijf en die de moed tonen om hetzelfde te gaan doen. 

Spiritueel misbruik voelt voor mij aan als verkrachting. 

Wanneer iemand fysiek wordt mishandeld is daar bewijs voor. Echter wanneer het om emotionele, mentale of spirituele mishandeling gaat (= je spirit die ontkend wordt en/ of wordt aangevallen) gaat het nog te vaak om wat er kan aangetoond, bewezen worden. Met andere woorden het slachtoffer staat machteloos tegenover de dader.

Tot je in jezelf gelooft en de andere niet meer nodig hebt om jou te bevestigen.

Vaak kennen empaten het misbruik in de de verschillende niveaus: fysiek (seksueel misbruik, slagen en verwondingen, materiële dingen kapot maken), mentaal (roepen,verwijten, iemand klein maken) emotioneel (de andere negeren of bewust afstand houden, dagen niet praten, ongepast iemand straffen, iemand buitensluiten...) en ja zelfs spiritueel (iemand belachelijk maken omdat die anders is, zich anders voelt of een andere visie heeft).

Wat er telkens en ten aller tijde dient te gebeuren, is dat ‘het slachtoffer’ serieus wordt genomen.

Met andere woorden het allereerste, het belangrijkste wat er bij misbruik moet gebeuren, is het slachtoffer erkennen en niet de dader goedpraten (daarvoor is een tweede stap nodig, de stap naar vergeving).

Als je mensen in je omgeving in vertrouwen neemt en je krijgt daar niet de steun, vraag je dan eens af: als het om verkrachting was gegaan, zouden ze dan op eenzelfde manier reageren? Zouden ze dan op eenzelfde manier luisteren en ruimte geven aan het slachtoffer?

Als slachtoffer heb je met andere woorden, in eerste instantie mensen nodig die aan jouw kant staan, die het slachtofferschap, MEE MET JOU OPNEMEN, wil je uit de spiraal van misbruik kunnen komen. 

De bedoeling is om van dit alles bewust te worden en je waarheid te spreken. 



Delen van mijn artikels is toegestaan mits respect voor mijn werk en het vermelden van mijn website.

Dank om de informatie over Empaten te verspreiden en mijn werk te respecteren!

bottom of page