top of page

LIEFDE IS DE KRACHT DIE ONMACHT HELPT TE OVERWINNEN!


Macht spreekt onmacht aan, rolt tijdens een gesprek uit mijn mond en ik weet dat ik daar verder iets moet mee doen.

Nog voor ik achter mijn pc zit, vallen de woorden van Rob de Nijs binnen: macht speelt met macht een dodelijk spel, bang voor elkaar dreigen ze met de hel!


Ik ga op zoek:


Wie zijn die mensen die macht willen hebben over een ander?

Wie zijn die mensen die het toelaten dat iemand macht over hen heeft?

Wie zijn die mensen die opstaan?

Wat is er vandaag aan de hand?

Waar precies heeft dit allemaal mee te maken?


Ik herken: ONDERDRUKKING EN DAARBIJ ONMACHT een gevoel dat nu bij vele mensen leeft.

Een gevoel dat weerstand oproept.

Angst onderdrukt Liefde.

We zijn een grote onderdrukking aan het overwinnen.

Dat is wat corona ons komt vertellen.

Laten we ons nog onderdrukken of staan we op vanuit onze eigen Liefde, onze eigen Kracht?


Onderdrukking kan alleen tenietgedaan worden als jij het een 'stop' toeroept, als jij niet bang bent om op te staan voor om het even welke vorm van onderdrukking.

Sta op en doe het vanuit Liefde.

Doe het met Liefdeskracht!



Telkens opnieuw, met vallen en opstaan overwin je je eigen ego en leer je meer en meer vertrouwen op jeZelf, op je Intuïtie, op je Liefdeskracht.

Maak fouten en leer, daarom zijn we hier.

Breng je kracht en je licht waar jij het nodig vindt.

Breng licht in de schaduw en weet:

Gezond verstand kan enkel gebruikt worden wanneer je verbonden bent met je hart, met Liefde, pas dan is het 'gezond'.

Herken:

Hoe Macht, Onmacht triggert.

Wie is diegene die iemand anders iets wil 'verplichten' en / of iemand wil straffen en zichzelf daardoor beter zal voelen?

Het is iemand die macht 'over jou' wil hebben.

De macht die de ene wil hebben triggert bij de andere de onmacht. Vaak gaat het om een oud trauma , een onbewust programma, dat mag helen, dat we in de eerste plaats persoonlijk dienen aan te pakken, voor we er collectief mee aan de slag kunnen.


Mensen die macht willen hebben over een ander kunnen daar duizend en één voor zichzelf goedbedoelde argumenten voor geven.

Zo overtuigen ze zichzelf en andere mensen van hun goedbedoelde intenties.

De weg naar de hel is echter geplaveid met goede bedoelingen, dus wees voorzichtig en laat je niet misleiden, want voor je het weet zit je alweer in een val.


De reden dat mensen macht over een ander willen is omdat ze in zichzelf de kracht (nog) niet hebben ontdekt en daardoor die kracht van of bij iemand anders halen.


Zonder die macht kunnen deze mensen niet goed functioneren omdat zij uit die macht hun 'energie' en / of bestaansrecht halen.


Een 'gezonde maatregel', daar wordt ons 'gezond verstand' door aangesproken daar heb je geen DWANG, of machtsvertoon of denigrerende toon bij nodig.


Daar heb je enkel LIEFDE EN RESPECT VOOR JE MEDEMENS VOOR NODIG.

RESPECT DAT DWING JE NIET AF DOOR IETS TE VERPLICHTEN, door mensen te dwingen naar jou te luisteren.



Respect ontstaat wanneer respect, respect ontmoet.

Macht triggert onmacht tot we leren om de onmacht die we voelen om te zetten, te transmuteren naar Liefde/ Kracht.


“In angst zitten we in ons reptielenbrein gericht op overleven en valt de mogelijkheid om te reflecteren uit. Dus als je rekent op gezond verstand in angst mag je het vergeten.



Delen van mijn artikels is toegestaan mits respect voor mijn werk en het vermelden van mijn website.

Dank om de informatie over Empaten te verspreiden en mijn werk te respecteren!

bottom of page